Kampaň Time to Move je v plném proudu!

7.10.2019

Zajímá Tě, jaké jsou možnosti studia, dobrovolnictví nebo stáží v zahraničí? Chceš se dozvědět, jak najít nejlepší programy pro svůj osobní a profesní rozvoj? Nepropásni kampaň Eurodesku Time to Move 2019! Během října Tě čekají infostánky, koncerty, večer slam poetry, ale také hry nebo soutěž o nejlepší návrh trička! Tak zůstaň v obraze s Time to Move!

Předpokladem zapojení do společnosti je přístup k informacím. Mladí lidé, kteří přecházejí do období dospělosti, musejí dělat rozhodnutí, která budou mít zásadní dopad na jejich životy. Mít zdarma rovný přístup ke kvalitním informacím je předběžnou podmínkou pro to, aby využívali svá práva a zapojili se do společnosti po stránce sociální, ekonomické i politické.
 
Time to Move, stěžejní kampaň Eurodesku, informuje mladé lidi o možnostech studia, dobrovolnictví a stáží v zahraničí a pomáhá jim najít nejvhodnější programy pro jejich osobní a profesní rozvoj. Během měsíce října svede kampaň dohromady stovky mládežnických organizací napříč Evropou s více než 1000 akcí ve zhruba 30 zemích.
 
Zájemci z řad mladých lidí mohou mezi aktivitami najít příležitostná setkání, jako jsou přednášky na školách, kulturní setkání nebo informační stánky na veletrzích, ale také některé ne zcela tradiční informační akce, jako koncerty, chození po horách, cyklistiku, večery s deskovými hrami nebo noci slam poetry.
 
Jako součást aktivit v roce 2019 představí Eurodesk coby nový prvek kampaně hru Time to Move Card Game. Bude se jednat o zábavnou a vzdělávací herní aktivitu, kterou budou mladí lidé moct hrát ve střídách nebo při jiných příležitostech. Jejím cílem je představit kulturní rozmanitost Evropy a spoustu objevů a vzdělávacích příležitostí, které skýtá.
 
Kampaň se specificky zaměřuje na mladé lidi z prostředí mimo města, kteří obvykle nemají přístup k informacím pro mládež, a mladé lidi mimo vzdělávání, zaměstnání a odbornou přípravu (NEET), kteří by mohli těžit ze zkušenosti s mobilitou. Cílem kampaně Time to Move je také zvýšit povědomí těchto skupin mladých lidí o lokálních informačních místech Eurodesk, která je navedou v případě, že cítí potřebu prodiskutovat své plány a jak mezinárodní projekty mohou přispět k jejich budoucnosti.
 
Kampaň je podpořena webovou stránkou - timetomove.info. Prostřednictvím stránky mohou mladí lidé získat obsáhlé informace o více než 1000 akcích Time to Move prostřednictvím interaktivní mapy. Timetomove.info je k dispozici v 16 jazycích a umožňuje tak mezinárodním návštěvníků rychlý a jednoduchý přístup k obsahu.
 
Jako další lákadlo organizuje Eurodesk soutěž Time to Move T-shirt Design Contest, která má najít oficiální tričko pro nadcházející ročník kampaně. Mladí lidé ve věku 13-30 let jsou zváni, aby se zapojili do soutěže se svými návrhy a získali tak šanci vyhrát jízdenku InterRail a cestovat vlakem napříč Evropou. V roce 2018 se soutěže zúčastnilo přes 200 zájemců, z nichž Eurodesk ocenil 6 mladých lidí. 
 
Sleduj online kanály Eurodesku a získej aktuální informace o nadcházející kampani.
 
KLÍČOVÉ ÚDAJE
  • Time to Move je kampaň pro zviditelnění organizovaná sítí Eurodesk
  • Probíhá každý rok během října
  • Cílem je představit mladým lidem mezinárodní příležitosti, jako je Erasmus+, DisoverEU a Evropský sbor solidarity
  • V roce 2018 se uspořádalo přes 1000 akcí v 25 zemích
  • Oficiální stránky kampaně, timetomove.info, jsou k dispozici ve 14 jazycích spolu s mapou všech akcí, které se během kampaně uskuteční
  • Hra Time to Move Card Game je nová aktivita, která bude představena v rámci kampaně v roce 2019
  • Soutěž Time to Move T-shirt Contest dává mladým lidem příležitost vyhrát jízdenku InterRail